3 Mart 2015 Salı

Yusuf Hayaloğlu'nun Bizlere Ayrılık Hediyesi


...............
Hani el değmemiş bir yanın vardır,
Aynalara göstermediğin bir yüzün,
Kendine sakladığın bir hüzün...
Hadi durma!
Üzülsen de, sen üzülürsün!..

Kim farkeder boşluğunu?
Ardın sıra kim ağlar?
Bir intikam gibi
Çıldırmış bu sevdalar!..

Bir intikam gibi çıldırmış bu sevdalar!..
....................


3 Mart 2009
6 yıl oldu Yusuf Hayaloğlunun vedasının ardından...
Nur içinde uyu sende Usta...

Yusuf Hayaloğlu şiirlerinin farklı bir yanı vardır, 
Sevsin, sevmesin...
Herkesin damarına süzülen.

...................... 
Acıyan yüreğimize, en güzel yara bandıdır şiir...
Şanslıyız da üstelik...
Bizim gönlümüzden, beynimizden geçenleri, 
Bizden önce yaralananlar yazmışlar çoktan.
Biraz hazıra konuyoruz belki ama,
Herkesin farklı bir mahareti var işte bu hayatta,
Kimi okur, kimi yazar,
Kimi söyler, kimi oynar...
Hele birde hepsini yapabilenler var ki sorma!..
Ve,
Aşk bitmedikçe, kalemi şiire dokunan bitmez...

Öyle bir telden vurmuş ki şiirin notasına,
Hayatını şiire katmış, şiiri hayatına...
Bir çok ünlü ismin bestelediği o güzel şiirleri,
Şarkı olarakta dinliyoruz.

Bugüne özel, eşimin de çok sevdiği bir Yusuf Hayaoğlu şiiri paylaşmak istedim.

https://www.youtube.com/watch?v=rxvjxUh40cc


Ayrılığın Hediyesi

Şimdi saat sensizliğin ertesi
Yıldız doğmuş gökyüzü ay-aydın
Avutulmuş çocuklar çoktan sustu
Bir ben kaldım tenhasında gecenin
Avutulmamış bir ben...

Şimdi gözlerime ağlamayı öğrettim
Ki bu yaşlar
Utangaç boynunun kolyesi olsun
Bu da benden sana
Ayrılığın hediyesi olsun...

Soytarılık etmeden güldürebilmek seni
Ekmek çalmadan doyurabilmek
Ve haksızlık etmeden doğan güneşe
Bütün aydınlıkları içine süzebilmek gibi
Mülteci isteklerim oldu ara sıra, biliyorsun...

Şimdi iyi niyetlerimi
Bir bir yargılayıp asıyorum
Bu son olsun be.. bu son olsun!
Bu da benim sana
Ayrılırken mazaretim olsun!

Şimdi saat yokluğunun belası
Sensiz gelen sabaha günaydın!..
İşi-gücü olanlar çoktan gitti
Bir ben kaldım voltasında sensizliğin
Hiç uyumamış bir ben...

Şimdi dişlerimi sıkıp
Dudaklarıma kanamayı öğrettim
Ki bu kızıl damlalar
Körpe yanağında bir veda busesi olsun
Bu da benden sana
Heba edilmiş bir aşkın
Son nefesi olsun..

Kafamı duvara vurmadan
Tanıyabilmek seni
Beyninin içindekileri anlayabilmek
Ve yitirmeden, yüzündeki anlık tebessümü
Bütün saatleri öylece dondurabilmek için
Çıldırasıya paraladım kendimi
Lanet olsun!

Artık sigarayı üç pakete çıkardım günde
Olsun be! ne olacaksa olsun!
Bu da benim sana
Ayrılırken şikayetim olsun!



https://www.youtube.com/watch?v=4z7ddI1NJYQ









6 yorum:

  1. Yorumlar ben onayladıktan sonra yayınlanıyor. O nedenle zaman farkı oluyor. Yorumlarınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Anladim. Yorum yapmamda bir mahsur yoktur umarim

    YanıtlaSil
  3. Günaydın iyi haftalar. Bu hafta kaleminizden yine guzel bir yazı dökülecek mi aceba.

    YanıtlaSil
  4. Sorun teşkil edecek bir şey yazılmadığı müddetçe kimsenin yorum yazmasında sıkıntı yok. Onay vermediğim yorumlar yayınlanmıyor zaten.

    YanıtlaSil
  5. Ayrica paylasim sıklığınız nedir. Ona gore takip etmek istiyorum.

    YanıtlaSil